fredag 8 januari 2016

Träning och kost.

Yes!

Jag har under hela 2015 tränat aktivt på gymmet. Sedan 29 januari har jag kört 3-5 pass i veckan, med undantag för när jag varit bortrest eller sjuk. Det är främst styrketräning jag kör, men även löpband, crosstrainer, cykel.  Jag tycker att det gett resultat såklart men inte så mycket som jag skulle vilja. Annandag jul bestämde jag mig för att nu måste jag testa ett nytt grepp och se vad det ger för resultat.

Sedan den 26 december har jag inte ätit något med socker, jag äter också begränsat med kolhydrater. Max 100 kolhydrater/dag, alltså ingen pasta, potatis, bröd osv. Jag kan säga att snart två veckor med ny kosthållning har gett resultat. Jag är mycket piggare, känner mig inte sugen på något sött och dessutom har jag märkt skillnad på kroppen (magen är platt igen hurra!). Jag har nog gått ner iaf 2-3 kg. Förut kände jag mig ofta svullen, var trött och dåsig och dessutom hungrig ofta. Jag använder mig av appen Lifesum där jag lägger in allt jag äter på en dag, jag kör en Lchf-diet men light-varianten. Perfekt att ha en app där man ser vad man stoppar i sig, får koll på näringsinnehåll och varje dag får man ett betyg hur det har varit. Om man har ätit hälsosamt och balanserat. Hittills har jag fått betyget hälsosam varje dag :-)

Bra recept kan man hitta på nätet, eller så kan jag rekommendera apparna LCHF-appen och LCHF 56 kilo. Jag vet att många som tränar mycket säger att man ska äta kolhydrater. Men så länge det funkar utan och jag känner mig pigg och stark så tänker jag nog hålla i det här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar