torsdag 7 januari 2016

Nytt år, nya tag!

Jaha, man kanske ska försöka skaka liv i den här bloggen igen....

Nytt år igen, säger som alla andra. Hur snabbt kan ett år gå egentligen ? 2015 var väl ett riktigt skitår i många avseenden. Bara massor elände i världen och även i Sverige. Jag hoppas verkligen att det 2016 blir lite mer kärlek i världen. Alla kan faktiskt göra något för att bidra till en mer medmänsklig och kärleksfull värld. Det handlar om vilja och inställning.


Mitt eget år har innehållit mycket jobb, just nu är jag tillförordnad rektor. Rektorstjänsten har varit ute och jag har sökt den. Hoppas såklart att jag får den, vi får se.... I somras var vi London ihop med Patriks föräldrar. Vi lyckades pricka in värmerekord men det blev härliga dagar ändå. Jag vallade flocken runt alla sevärdheter :) Jag hann också med att hänga med kidsen, bada, åka motorcykel, gå kärleksparad, åka på festival och mycket annat = bra sommar!

I jul och nyår har jag haft lite välbehövlig ledighet. Vi samlades alla här hemma hos oss på julafton och det var mysigt. I söndags innan jag började jobba igen var vi på bio och såg "En man som heter Ove". Den var kanonbra, verkligen sevärd. Nu är det bara att borra ner huvudet och köra stenhårt på jobbet. Jag ska ha alla ca 58 lönesamtal så jag kan nog börja andas igen 1 mars, typ.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar